been there...PDB

hihi...mungkin dah ramai yang pernah kunjungi tp saya baru berpeluang menjejak kan kaki ke sana...

di mana????

PDB.....Pulau Dayang Bunting...

tanggapan pertama saya,disebabkan pulau tersebut dikatakan seperti wanita mengandung sedang berbaring mungkin ada kaitan dengan kematian seorg wanita yang sarat mengandung,jenazahnya terbaring menjadi pulau.mitoss or fiksyenn...

ternyata meleset sungguh sangkaan itu..

trip island hopping di langkawi.


diantara dua gugusan bukit, terserlah rupabentuk wanita tersebut.kepala,dada,tangan dan perut. agungnya cipta Yg Esa..

di tengah pulau ini,terjdnya satu lagi ciptaan agung Yg Maha Esa iaitu Tasik Dayang Bunting.Untuk ke tasik tu,perlu hiking masuk hutan..panjat bukit..trun bukit dlm 15 min sehala.

terdapat rekreasi air disediakan.

pandangan dari arah tasik.
peluang berenang yang x dilepaskan oleh rakan2, tp saya x brani.org cakap klu nk hamil salah satu nya mandi or minum air tasik ni tp saya takut nk terjun sbb x pandai berenang.botol pun x der nk tapau air.keadaan air juga x berapa bersih.jd saya hanya berpeluang tuk basah muka n merasa sedikit airnya.

airnya tawar n suam... hihi.


ringkasannya: 
pulau ini dinamakan sempena mengenangkan kisah pasangan suami isteri kaum bunian yang kehilangan bayi berusia 9 bulan dan disemadikan di dasar tasik ini.si suami tertarik dgn si isteri dan menggunakan air mata duyyng untuk menambat hatinya.


inilah kisah bagaimana kewujudan tasik ini.

sekian. enjoy the trip.. nanti sambung citer pasal pulau singa besar n pulau beras basah. daaa...

0 Komen:

Catat Ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.